Hvordan jobber vi med søkemotoroptimalisering?

  1. Får oversikt over nettsiden din.
  2. Lager rapporter og en teknisk gjennomgang.
  3. Kommer med konkrete råd og tips tilpasset DIN nettside.

Først: Søkemotoroptimalisering er verken magi eller eksakt vitenskap.

Det finnes mange metoder for å få akkurat din side til å rangere bedre i søkemotorene, men det viktigste budskapet er:

Er det bra for brukeren, er det bra for søkemotorene.

Gjør man den vurderingen foran hver metode, så vil resultatene automatisk bli bedre – og det er det som betyr noe. At du kommer deg oppover, og ikke oppover på kortest mulig tid.

Når du hyrer oss til å jobbe med søkemotoroptimalisering på din nettside, så er det viktig at du forstår at dette er et langtidsoppdrag. Og akkurat her er det uheldig for oss at vi ikke har bindingstid og oppsigelsestid på våre tjenester – for vi kommer til å trenge tid for å bygge deg oppover – eller; vi vet for eksempel Googles veier er uransakelig – og vi kan trenge alt fra 1 til 6 måneder før det kan bli endringer. Så ha tålmodighet, og vit at vi er på ditt lag. Tjener ikke du penger, mister vi deg som kunde.

Ingen kunder er like. Heller ingen nettsider. Derfor er det viktig at vi tar for oss alle våre kunder individuelt, og kommer med råd, tips og innspill til akkurat deg. Det som fungerer for deg, fungerer antakeligvis ikke på samme måte for en annen kunde.

Du er unik! Nettsiden din er unik!

Best resultater får man når begge parter vet hva som er i potten, og hva det kreves av både ressurser og tid.

Vi får de beste resultatene med kundene vi har jobbet lengst med – og husk at uten at du øker inntektene med oss, vil du heller ikke være kunde hos oss. Vi legger vår sjel i arbeidet – og dere skal kunne stole på at vi alltid vil jobbe for å gjøre dere mest mulig synlige.

Her er noen ting som vi går gjennom, som ikke akkurat er magi, men som er viktig:

  • Er alle titlene på siden din unike?
  • Har alle sidene korrekt meta-description? For lang? For kort?
  • Har dre ksrevet god norks?
  • Bruker dere Google Webmasters? Eller Bing?
  • Sitemap? For både mennesker og maskin?
  • Har dere godt og unikt innhold?
  • Har dere relevante lenker inn til nettsiden deres?

Dette er ikke en fasit. Kanskje heller ikke de viktigste elementene. Men for å vite litt om dette, forstår dere også litt av hva som skal til for å lykkes. Og det vil dere jo, sant?