Burde bedriften din ha en nettside, selv om det er en liten virksomhet med bare et par ansatte, og den selger produkter og tjenester som du ikke tror egner seg til å selges online? Svaret er ja. Punktum. Uten tvil. Ingen diskusjon. Hvorfor?

Alle er på internett

Først. Du kan selge omtrent alt online. I dag er det veldig lite som ikke egner seg til å selges over internett. Omtrent alle du vet om, surfer rundt i verdensveven hver eneste dag, ung som gammel, og de kjøper alt fra bøker og datamaskiner til naturgass. Og bestiller time hos frisøren. Hvis du kan forestille deg det, er det alltid noen som finner ut av å selge det online!
Ikke legg alle kreftene i å selge varene dine over internett, men hvis det er en etterspørsel og de egner seg til det burde du gjøre deg noen overveielser. Poenget er at bedriften din, i det minste, burde ha en tilstedeværelse i verdensveven, slik at potensielle kunder, nye medarbeidere, forretningspartnere, ja til og med investorer, enkelt og greit, kan finne frem til bedriften din og de produktene og tjenestene du har å tilby.

Bevar integritet og utstrål tillitt

Når det er sagt, holder det ikke bare å snekre sammen en nettside gjennom gratis web-hosting og tilhørende gratis-tjenester. Du er nødt til å ha en nettside som oppfyller estetiske og tekniske krav, for å opprettholde en profesjonell integritet og funksjonalitet, for å bli tatt som en seriøs aktør. Siden mange forbrukere surfer gjennom flere aktører innen samme bransje, før de tar et endelig valg, kan nettsiden din være den eneste muligheten du har til å gjøre et godt førsteinntrykk som selger det du har å tilby potensielle kunder. Ser nettsiden til bedriften din ut som en lapskaus av elementer, skrudd sammen av fargeblinde aper, mister du muligheten til å gjøre et førsteinntrykk som teller. Og dermed et potensielt salg.

Konkurrer mot de store med din nettside

Det flotte med internett, er at du kan konkurrere med de store på samme vilkår. Som nevnt, har du en eneste mulighet til å gjøre et godt førsteinntrykk. Med en godt designet nettside, kan små og mellomstore bedrifter, utstråle den samme profesjonaliteten og selvsikre integriteten til hvilket som helst større selskap. Den andre veien, kan større bedrifter, med en dårlig designet nettside og manglende funksjonalitet, tape troverdighet og markedsandeler. Bra for deg, dårlig for dem.

En nettside er en viktig del av bedriften. Vær oppmerksom på det, og gi det den oppmerksomheten den fortjener.